You are currently viewing Social Media: Jakie platformy społecznościowe wybrać dla marki do komunikacji marketingowej? Charakterystyka platform społecznościowych.

Social Media: Jakie platformy społecznościowe wybrać dla marki do komunikacji marketingowej? Charakterystyka platform społecznościowych.

Media społecznościowe to nieodłączne kanały komunikacji marketingowej dla marek. W ich środowisku znajdują się społeczności, które poszukują konkretnych usług oraz produktów. Odbiorcy treści oczekują również interakcji z marką właśnie za pomocą platform społecznościowych. Każde medium społecznościowe posiada własny określony charakter – sposób komunikacji, zbiór możliwości i funkcji przeznaczonych dla użytkownika, jak również dedykowane formaty oraz konkretne formy integracji odbiorców z platformą. W których z popularnych kanałów social media warto zaistnieć z marką?

Facebook

Jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych, która jest w zasięgu ręki ogromnej części populacji, to Facebook. Z biegiem czasu medium stało się nie tylko środowiskiem, w którym można znaleźć swoich znajomych i bliskich, ale również platformą do kreowania wspólnego świata z marką. Facebook umożliwia markom komunikację z odbiorcami, promocję treści oraz przekazywanie najważniejszych wydarzeń z życia marki, dzięki czemu odbiorcy są na bieżąco z aktualnościami. 

Dziś platforma społecznościowa Facebook jest wirtualną wizytówką dla marki. Aby poznać daną usługę lub produkt, odbiorca zapoznaje się z jej podstawowymi informacjami oraz oczekuje jej obecności, pozostając z obserwowaną marką na dłużej. Posiada ona zarówno funkcję informacyjną, jak i rozrywkową, z naciskiem na rolę reprezentacyjną dla firmy. Pozwól swoim odbiorcom znaleźć Cię – zaloguj się z nami!

Instagram

Platforma, która podbija wizualny aspekt doświadczeń użytkownika, gdzie przeważają treści w formie zdjęć oraz wideo. W tym miejscu konsument może eksplorować wśród komunikacji, podążając za tym, co go interesuje. Użytkownicy mogą obserwować inne konta, zaglądając za kulisy codzienności czy też powstających projektów, co skraca dystans i zbliża odbiorców do ich zainteresowań.

Media społecznościowe umożliwiają markom prezentację zakulisowych działań przy tworzeniu projektów, produktów, czy codziennej pracy. Instagram to platforma społecznościowa, która wprowadza odbiorcę do świata marki, docierając do niego z unikatowym contentem. Dostarczaj treści, skracaj dystans i twórz relacje.

TikTok

Dynamiczne, kreatywne, odkrywcze – tak właśnie można opisać to medium. TikTok dostarcza content, który odpowiada zainteresowaniom użytkownika, pozwala eksplorować nowe bliskie użytkownikowi obszary oraz odkrywać zupełnie nowe. Na platformie występuje forma komunikacji w postaci krótkich video z utworami muzycznymi, dając wiele możliwości prezentacji treści, przyciągając uwagę użytkownika. Wyróżnia się szybką zmianą trendów w treściach, które zyskują popularność wśród jej społeczności.

Marki mogą docierać do zupełnie nowych odbiorców, którzy będą zainteresowani ich produktem lub usługą. TikTok jako medium społecznościowe stawia wiele wyzwań dla marek, aby nadążały za jego dynamiką, jednocześnie umożliwiając przedstawianie oferty w atrakcyjny, ciekawy i prosty w odbiorze sposób. Komunikacja w postaci video trafia do odbiorcy, który może jeszcze bliżej zapoznać się z komunikatem. Platforma TikTok dostarcza rozrywki, utrzymując zainteresowanie odbiorców i stwarza sposobność do interakcji z marką.

LinkedIn

Platforma dla biznesu, łącząca środowiska branżowe i pracownicze. Na LinkedIn znajdują się treści zarówno z obszarów tematycznych tworzonych przez firmy, pracowników, jak i inne podmioty specjalizujące się w określonych branżach. Przeważa tutaj tematyka specjalistyczna, dzielenie się wiedzą oraz osiągnięciami. 

Platforma LinkedIn umożliwia budowanie wizerunku firmy, docieranie do potencjalnych pracowników, jak i zainteresowanych usługami lub produktami partnerów B2B. Komunikacja w tym miejscu to możliwość pozyskania cennych relacji biznesowych oraz budowania świadomości oferty wśród wyspecjalizowanych rynków.

X (dawniej Twitter)

Dawniej Twitter, dziś X to platforma, która pozwala dzielić się przemyśleniami i opiniami w różnych dziedzinach życia, gospodarki, ekonomi, technologii oraz polityki. Medium społecznościowe reaguje szybko na zmiany w codzienności, a jego użytkownicy śledzą wątki komunikacyjne, które należą do ich zainteresowań tematycznych.

Komunikacyjnie platforma X pozwala prężnie działać w obszarach PR-owych, dzielić się osiągnięciami, nowinkami technologicznymi oraz działaniami CSR. Pozwala budować wizerunek firmy i wyrażać stanowisko marki w kwestiach dla niej ważnych, czy też dotyczących rynku lub branży, w jakiej prowadzi działalność. 

Specyfika platform społecznościowych łączy się ze sposobem przekazywania treści oraz z wyborem grupy docelowej. Wybierając platformy social media, w których będzie aktywnie działać marka należy wziąć pod uwagę cele firmy i możliwości platformy. Przed wybraniem kanałów warto przemyśleć, jak będzie w poszczególnych z nich wyglądała komunikacja i co chcemy przekazywać odbiorcom. Skontaktuj się z nami już dziś i dowiedz się, jak możemy pomóc Twojej marce wyróżnić się w social media.

 

Zaloguj się z nami!
Odmień obecność online.